All Categories
Featured
Table of Contents
Het toegestaan treingewicht blijft echter hetzelfde als de normale Berlingo (3025 kg), zodat met gewichtstransfer het trekgewicht 1175 kg is (Citroen meldt overigens 1120 kg) en zonder mag er nog 720 kg geremd getrokken worden. Over de 90 pk Multispace zullen we maar geen woorden vuil maken - Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen. 😉mong antwoordt op 6 mei 2009:Nu weet ik al veel meer natuurlijk , allen bedankt
In belgi� rekent men voor diesel evenveel als voor benzine wat autotax betreft , daarom 1,4 Diesel 90 PK is spotgoedkoop . Maar in Nederland word de autotax op een andere manier berekent - Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen. ik belgi� telt de fiscale PK ( dit is de cilinderinhoud van de motor )
In Nederland hebben bezineauto's ( grote motorinhoud dan voordeel ) daarom rijden veel Nederlanders met een grote benzinemotor inhoud 130 tot 170 PK . In Nederland had men het kwartje van Minist. Kok . Ik Belgi� dubbele autotax van onze dikke ( de Haene ) dit is 3 jaar geleden afgeschaft deze dubbele autotax van onze dikke verboden door de EEG ( en zwaar verlies voor de partij met de verkiezingen .
Bijvb een Citroen C8 . In Belgi� 2.2 HDi 16v Exclusive 36.730 � . In Nederland 2 - Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen.0 HDiF 16v Exclusive � 49.785 . Patrick antwoordt op 7 mei 2009:@Ed, Ik neem aan dat in die 40% ook de BTW is bijgerekend (bij ons bedraagt die 21%). De belasting om in verkeer te brengen valt bij ons best mee
Ik ben naar zuid Frankrijk, Kro�tie en op wintersport geweest met de bezine auto, het gaat ,maar traag vooral bij (lichte) hellingen en het verbruik was fenomenaal hoog. Ik reed met een volle tank benzine (98 oct.) net geen 400 km (Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen). Ik heb met deze combinatie (alleen) voor de vakantie toch ruim 15000 km gereden zonder technische problemen, wat ik knap vond aangezien de auto tot het uiterste moest gaan
Dag en nacht verschil qua rijcomfort en verbruik ! De kogeldruk valt best mee omdat de achteras net achter de trekhaak zit en de auto bijna niet doorhangt. 55 kg is volgens boekje. Conclusie : benzine gaat maar je auto moet zweten en werken met een 1.6 motor, diesel is in aankoop duurder maar op langere termijn toch goedkoper qua levensduur.
Ik heb nog geen seconde spijt van mijn aankoop gehad. Maar is het in Nedeland dan zo duur om met een diesel te rijden ? De wegenbelasting van mijn bezine was 235 � en mijn diesel nu 241�. Ook de aankoop is in Belgi� blijkbaar een stuk goedkoper, mijn nieuwe is een Tepee Premium 1. Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen.6 diesel 110 Pk met vele opties zoals zennit dak, airco,lichten en ruitenwissers automatisch, trekhaak, metaallak, 3 individuele zetels achteraan en de nieuwprijs incl
Mijn vorige mocht inderdaad maar 1100kg trekken maar ik zat rond de 1200kg. Op vakantie heb ik geen voortent bij maar een omnistor luifel aan de caravan. Met mijn niewe mag ik 1300kg trekken, wat een stuk makkelijker rijdt. Dit is mijn ervaring en succes met je eventuele nieuwe Peugeot Partner.@Eric antwoordt op 9 mei 2009:Zal in Nederland zo'n 28.000 kosten moeten kosten? @Eric antwoordt op 9 mei 2009:Ik bedoel natuurlijk: Zal in Nederland zo'n 28.000 euro moeten kosten? Ed antwoordt op 10 mei 2009:eigenlijk absurd �10000 verschil in prijs ik heb gisteren een proefrit mogen maken in een 1.6 outdoor partner en afgezien van de positieve zaken viel mij behoorlijk tegen het motor geluid wat de auto maakte-leek af en toe wel een diesel de p.partner die ik in verleden had was juist een stuk stiller moet er maar nog eens goed over nadenkenmong antwoordt op 10 mei 2009:AAn Ed en Eric .
Nee, we zijn niet betaald door de Belgische federatie van LPG-eigenaars om dit te schrijven (als die jongens überhaupt al bestaan). Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen. Wel zitten we al een tijdlang met de vraag waarom niet iedereen met LPG rondtoert. Een vraag waar we zelf geen antwoord op hebben en eigenlijk ook wat schuldig aan zijn, want in onze gehele redactie is er niemand die gas tankt in zijn dagelijkse kar
Wie een elektrische auto koopt, kan een laadpaal aanvragen. Het uitstootvrij maken van de stad zal geleidelijk gaan. Dieselauto’s van 15 jaar of ouder mogen volgend jaar al niet meer binnen de ring komen en in 2022 wordt dat verbod uitgebreid naar ov-bussen en touringcars binnen de kleine ring S100.
In 2030 worden ook personenauto’s en motoren uit de bebouwde kom geweerd. Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen. Het actieplan wordt eind mei voorgelegd aan de gemeenteraad, gevolgd door een inspraakronde voor burgers en bedrijven. Milieudefensie is enthousiast en spreekt bij monde van woordvoerder Anne Knol van ‘Winst voor de longen van alle Amsterdammers’:
Het is dé hamvraag van het moment: welke brandstof moet je kiezen voor je nieuwe auto? Een diesel die overladen is met systemen om de uitstoot te zuiveren, maar die tegenwoordig de wind van voren krijgt nu sommige steden het gebruik ervan beperken of zelfs verbieden. Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen? Of een benzine, die vandaag de dag naar voren wordt geschoven als schoner? De keuze is niet eenvoudig, want binnen dit hele discours zijn er heel wat dingen die ten onrechte voor waar worden aangenomen, of die door elkaar worden gehaald
Dat gas komt natuurlijk vrij bij verbranding (in een hoeveelheid die proportioneel is met het volume verbrande brandstof), maar het gaat om een gas dat noch schadelijk, noch giftig is voor de mens. Helemaal onschuldig is CO2 echter niet: als broeikasgas speelt koolstofdioxide een nefaste rol bij de opwarming van het klimaat, aangezien het bijdraagt tot een verhoging van de temperatuur in de atmosfeer.
De realiteit waarmee we vandaag geconfronteerd worden, is dat de overheden halverwege de jaren negentig diesel hebben gepromoot om een erg eenvoudige reden: door het lagere verbruik was het (en dat is het nog steeds) een van de Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen.oplossingen om de CO2-doelstellingen te behalen die werden bepaald door tal van internationale conventies. Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen.
Want naast koolstofdioxide zijn er een reeks andere bestanddelen die wegen op de kwaliteit van de lucht die we inademen – en die wél toxisch zijn. Hier gaat het over de volksgezondheid. Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen. Andere substanties die verbrandingsmotoren uitstoten, zijn bijvoorbeeld koolstofmonoxide (CO), vluchtige organische stoffen (zoals benzeen), methaan, zwaveloxide, ozon en niet te vergeten stikstofoxides (NOx) en fijnstof: roetpartikels met een diameter tussen 10 en 100 nanometer, die PM 10 en PM 2,5 genoemd worden en beschouwd worden als de gevaarlijkste, aangezien ze diep in de luchtwegen en het bloed kunnen binnendringen
In het begin van de jaren 2000 stond diesel al ter discussie. De voor een diesel typische verbranding met arm mengsel (lees: de cilinder bevat meer zuurstof dan nodig om een bepaalde hoeveelheid brandstof te verbranden) veroorzaakt namelijk erg veel partikels. Vandaar dat vanaf 2009 (Euro 5) een zuiveringssysteem verplicht werd (roetfilter).
NO2 is bijvoorbeeld 40 keer giftiger dan koolstofmonoxide (CO) en 4 keer gevaarlijker dan stikstofmonoxide (NO). NOx is een van de verantwoordelijke stoffen voor zure regen en kan leiden tot ademhalingsproblemen (Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen). Daarom zullen de normen nog strenger worden, zeker sinds de Dieselgate-affaire, die aan het licht bracht hoe de constructeurs de voorschriften wisten te omzeilen
Niet alleen een diesel stoot vervuilende stoffen uit. Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen. De noodzaak om het rendement te verhogen om de CO2-uitstoot te verminderen heeft de motorbouwers er namelijk toe aangezet om dieseltechnologieën te gaan gebruiken voor benzinemotoren, zoals directe injectie. Aanvankelijk werkten deze nieuwe motoren zoals een diesel met een arm mengsel, maar de ingenieurs zijn teruggegaan naar een homogeen (of recent zelfs stoichiometrisch) mengsel
Was het probleem daarmee opgelost? Niet echt, want in de realiteit probeert men in de verbrandingskamer een gasbel te creëren met stoichiometrische eigenschappen, maar dan enkel lokaal, dat wil zeggen dicht bij de bougie. Op andere plaatsen in de verbrandingskamer zit je met andere woorden nog altijd met een niet-homogeen mengsel, een soort van grijze zone waar de verbranding niet optimaal verloopt.
Maar roet- en NOx-filters zijn (nog?) niet verplicht op alle benzinemotoren… Om het debat te illustreren buigen we ons even over concrete uitstootcijfers. We hebben als voorbeeld gekozen voor de cijfers van de Renault Mégane 1 - Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen.2 TCe 130 (op benzine) en de 1 (Auto Inkoop BV - Vertrouwd uw auto verkopen).6 dCi 130 (diesel), waarvan de cijfers aantonen dat deze rechtstreeks ingespoten benzinemotor globaal genomen minder stikstofoxides uitstoot dan zijn dieselevenknie (die nochtans uitgerust is met een filter), maar daarentegen meer partikels produceert
Latest Posts
Oude Auto Opkoper België
Krens Auto Inkoop Bedrijf - Ophaalservice In Heel Nederland
Hoe Auto Verkopen Aan Opkoper