All Categories
Featured
Table of Contents
Wij hebben onze onafhankelijke scheidsrechter, het Planbureau voor de Leefomgeving, gevraagd wat de meest kostenefficiënte oplossing is voor Nederland. auto gekocht zonder keuring voor verkoop. Daar blijken twee dingen uit. Ten eerste is het een brede mix van energievoorzieningen, die leidt tot de meest kostenefficiënte oplossing. Dat is ook een oplossing met beperkte kosten. Er zijn verkiezingsprogramma's geweest waarin de transitiekosten opliepen tot ver boven de 10 miljard
Dus de meest kostenefficiënte oplossing is bepaald - auto gekocht zonder keuring voor verkoop. Daarin komt een zekere mate van biomassa voor. Er komt ook een zekere mate van andere vormen van energie in voor (auto huren). Dat is hoe Nederland het doet. In andere landen heeft men niet altijd zo'n onafhankelijke scheidsrechter en gaat het beleid misschien meer op gevoel, maar wij hebben echt geprobeerd de kosten zo laag mogelijk te houden
De heer (Fractie-Otten): Oké. Dan heb ik nog een andere vraag aan de minister. Zijn er andere landen in de EU of elders waar een wet op het verbod van kolen bij elektriciteitsproductie is ingevoerd of waar plannen daartoe gaande zijn? Kan de minister daar iets over zeggen? Minister : Of ze dat wettelijk op dezelfde manier doen, is een andere vraag.
Dat is een heel programma, dat dan wel in 2038, dan wel in 2032 eindigt, om een enorme hoeveelheid kolencentrales — uit mijn hoofd gezegd een stuk of 40 — uiteindelijk te sluiten. Kolen passen helaas niet in de Parijse oplossing. auto gekocht zonder keuring voor verkoop. De : U vervolgt uw betoog. Minister : Dan kom ik precies aan de bijdrage van de heer Otten
Er zijn twee opmerkingen van de heer Otten die ik moet corrigeren. De : Mag ik eerst mevrouw Faber nog even de kans geven? Mevrouw (PVV): Ik had nog een vraag gesteld over de reservering voor claims voor extern juridisch advies. De minister geeft wel aan dat dat is ondergebracht in de personeelskosten, maar er is een onderliggende berekening.
Als dat wel zo zou zijn, zou het een raar idee zijn om dat bedrag bekend te maken, want dan vertel je eigenlijk aan je tegenstrever wanneer je budget op is. auto gekocht zonder keuring voor verkoop. Laat ik het zo zeggen: het maakt onderdeel uit van een grotere pot. Het Rijk verzekert zich van juridische bijstand op momenten dat dat nodig is
Minister : Er is altijd rekening gehouden met het feit dat het Rijk zich op allerlei momenten zal moeten voorzien van juridische bijstand waar dat nodig is. We weten dat de samenleving in de richting van het Rijk ook weleens juridificeert. Er zijn twee opmerkingen van de heer Otten waar ik even snel een kruisje bij wil zetten.
Nee, het is niet waar dat de belastingbetaler opdraait voor 35 miljard aan investeringen van Tenne, T. Verder heb ik de heer Otten niet volmaakt tevreden gehoord over een aantal andere onderwerpen, maar daar heeft hij geen vragen over gesteld. De heer (Fractie-Otten): Hoe wordt die 35 miljard dan gefinancierd? Dat zal toch met een of andere vorm van staatsgarantie moeten gebeuren.
Er is gewaarschuwd voor de risico's. Die risico's zijn nog veel groter geworden door de Duitse Energiewende, waardoor de netten nog meer investeringen behoeven dan toen voor het slechtste geval werd verwacht (auto gekocht zonder keuring voor verkoop). Hoe gaat Tenne, T die 35 miljard, dus €2. 000 per Nederlander, financieren als 100% overheidsbedrijf? Minister : Om te beginnen is ongeveer een derde voor Nederland en ligt twee derde op Duits grondgebied
Het wordt geïnvesteerd. Een investering is geen consumptieve uitgave, maar een investering waar rendement op komt. Bij de transporttarieven geldt natuurlijk dat de gebruiker van energie ook meebetaalt aan de netten. De gebruiker betaalt. Daar is niks raars aan. Dat betekent dat een bepaald passend, hoewel laag, rendement wordt gemaakt op die investering, zodat de belastingbetaler daar juist niet voor hoeft op te draaien.
Degene die de transporttarieven betaalt, is de gebruiker - auto gekocht zonder keuring voor verkoop. De heer (Fractie-Otten): Wat was dan de reden dat die netten verkocht werden tien jaar geleden? De Duitsers zagen dat het een heel moeilijke business werd qua investeringen en dachten: als die Nederlanders zo gek zijn om dat te kopen en die investeringen voor hun rekening willen nemen, dan gaan wij er snel vanaf
Het is zeer dubieus. De missie van Tenne, T is Nederland voorzien van goede elektriciteit en de netwerken verzorgen. Twee derde van dat bedrag gaat naar Duitsland; u zegt het net zelf (auto gekocht zonder keuring voor verkoop). Het is ook al aangekaart door de Rekenkamer. Waarom moet Nederland die enorme investeringen in Duitsland financieren, waar de Duitsers zelf blijkbaar geen zin in hadden? De risico's nemen ook alleen maar toe door de veranderingen in de energiepolitiek
Dat kunnen ze nooit standalone zonder overheid financieren. Mijn concrete vraag aan u is: hoe gaat Tenne, T dat doen en wat is de rol van de Staat daarbij? Daar wil ik graag een concreet antwoord op. Minister : Dit zijn vragen die gesteld moeten worden aan de minister van Financiën.
Daar gaat dus eerst geld in en daarna komt er geld uit (auto gekocht zonder keuring voor verkoop). Dat is geborgd in wetgeving, zowel in Duitsland als in Nederland, om te zorgen voor een passend rendement. Daarmee is het dus een investering met een relatief laag risico. De vraag waarom die fusie, overname of samensmelting eigenlijk heeft plaatsgehad, is een vraag waar ik nu geen antwoord op kan geven
Dat laat ik dus even voor wat het is - auto huren. auto gekocht zonder keuring voor verkoop. Daar kun je allerlei meningen over hebben, er zijn ook brieven over gestuurd naar het parlement, maar feit is dat dit gewoon investeringen zijn in uitbreidingen van het net, waarvoor daarna de gebruiker moet betalen en waar dus ook een zeker rendement op moet komen
Maar de energienetwerken zijn zowel in Nederland als in Duitsland toch een gereguleerde sector. Gelukkig zijn ze nog eigendom van de Nederlandse Staat en de Nederlandse burgers. Het is gewoon een investering die in principe rendabel moet zijn, want het is een gereguleerde markt. Daarmee zijn de risico's ook afgedekt.
Dat is toch ongeveer de samenvatting die geldt? Anders gaan we het wel heel breed maken. De : De minister, tot slot op dit punt. auto gekocht zonder keuring voor verkoop. Minister : Ik laat de samenvatting van de heer Crone, zonder enige afwijzing daarvan overigens, aan de heer Crone. Het is aan de minister van Financiën om dit verder met welke Kamer dan ook te bespreken
Minister : Ik probeer dat. De vraag naar de geopolitieke gevolgen van de transitie is ietsje hoog over, want het is natuurlijk een vraag over de hele transitie en niet specifiek over dit wetsvoorstel (auto gekocht zonder keuring voor verkoop). Dat was een vraag van de heer Pijlman. Op lange termijn zijn we natuurlijk steeds minder afhankelijk van kolen, olie en gas; dat weet hij ook
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat we die economische waarde kunnen inzetten in eigen toegevoegde waarde in de Nederlandse economie, omdat we in plaats van buitenlandse olie binnenlandse technieken gaan produceren om in dezelfde behoefte te voorzien - short lease. Dat maakt ook de economische kans die we hier zien, naast enkele andere economische kansen
Het verhaal van de heer Pijlman over de fair balance onderschrijf ik. Hoe kijk ik aan tegen ETS? In belangrijke mate is het natuurlijk zo dat hoe hoger de ETS-prijs is, hoe minder bruinkool en hoe minder weglek er is en hoe slechter de business case van kolen is (auto gekocht zonder keuring voor verkoop). Ik blijf zeggen dat ETS de beste manier blijft om in het domein van industrie en elektriciteitsproductie de uitstoot te verminderen
Het is voor iedereen de makkelijkste methode. short lease. Het heldere kader biomassa komt in 2020. De SER en het PBL zijn ermee bezig. De vraag naar Porthos vind ik ook een belangrijke. Er wordt CCS gebruikt bij de industrie in Rotterdam. Daar zijn organisaties mee bezig. Dat zijn staatsdeelnemingen als Gasunie, Havenbedrijf Rotterdam en EBN
Dat gaat niet alleen over het transport, maar ook over de opslag van CO2 onder de Noordzee. De afvang gebeurt bij de individuele bedrijven. Verschillende bedrijven hebben zich nu gecommitteerd: Shell, Exxon, Mobil, Air Liquide en Air Products - auto gekocht zonder keuring voor verkoop. Dat zou al goed zijn voor 2 megaton aan CO2. De technische haalbaarheidsstudie loopt
Ik verwacht dat het in Q2 is afgerond. Vergunningen worden aangevraagd. De SDE-subsidie in haar finale vorm zal in het voorjaar van 2021 moeten komen. 2023 zou het jaar kunnen zijn waarin sprake is van een start. auto gekocht zonder keuring voor verkoop. Op waterstof kom ik straks nog even, want daar is ook nog een andere vraag over gesteld
Latest Posts
Oude Auto Opkoper België
Krens Auto Inkoop Bedrijf - Ophaalservice In Heel Nederland
Hoe Auto Verkopen Aan Opkoper